Plantejament metodològic
Pel que fa a l’organització concreta de la metodologia aprofitarem el quadre que proposa Breu i Ambròs (9:2011) amb petites diferències adaptades al nostre projecte:
Fitxa tècnica |
Sinopsi |
Activitats |
Llenguatge i tècniques audiovisuals |
Pantalla de lectures |
Contracamp: aspectes didàctics per al professorat: |
- Elements de debat |
- Objectius formatius |
- Criteris d’avaluació |
- Web i altres referències |
Les activitats es desenvoluparan tenint en compte la diversitat de l’aula; els ritmes o els estils d’aprenentatge marcaran la velocitat i el tipus d’explicació que requereix el grup en el qual estem portant a terme el projecte. Tal i com s’ha comentat anteriorment trobem dos tipus d’activitats: les de recepció i les de producció. Les de recepció són totes aquelles que estan lligades amb la comprensió dels conceptes literaris i del curtmetratge i, fins i tot, el propi curtmetratge i la lectura obligatòria que hi relacionem són activitats de recepció. Aquestes activitats tindran un llindar ampli de realització: es pretén atendre la diversitat dins de la mateixa aula i de manera inclusiva. Per exemple, l’anàlisi dels curts podrà ser més acurat i específic o general i abstracte, depenent de les capacitats de cada alumne. Això sí, s’exigirà a tots els alumnes el nivell d’excel·lència: cal que aprofitin i extreguin el màxim benefici de les seves capacitats.
Breu i Ambròs, CinEscola: propostes didàctiques de cinema a primària i secundaria, Barcelona, Graó:2011