Incomunicació, Jordi Álvarez Lladós (2007)
Incomunicació |
||||||
Ítem |
Explicació |
|||||
Ordre |
Analepsi |
Prolepsi |
||||
Duració |
Pausa |
Escena |
Sumari |
El·lipsi |
||
Perspectiva |
No focalitzada |
Focalització externa |
Focalització interna |
|||
Veu narrativa |
Narrador extradiegètic |
Narrador intradiegèti |
Activitats
· De recepció del curtmetratge Incomunicació, Jordi Álvarez (2007)
1. Escriu la sinopsi del curt.
2. Comenteu la fitxa tècnica dels ítems entre tota la classe. Cal analitzar tots els elements que hi són presents i donar una explicació raonada sobre si apareixen en el curtmetratge o no.
3. Digues quins són els elements de la comunicació i relaciona’ls amb el curtmetratge.
4. Explica quina o quines són les funcions bàsiques del llenguatge d’aquest curtmetratge.
5. El monòleg que trobem abans que aparegui el títol, quina funció fa?
· De producció del curtmetratge Incomunicació, Jordi Álvarez (2007)
1. Busca informació sobre les tecnologies de la comunicació i explica l’impacte que tenen en la teva vida quotidiana. Extensió 20 línies.
Llenguatge i tècniques audiovisuals
1. Exemplifica, mitjançant el curtmetratge, les diferències bàsiques entre el guió literari – seqüenciació, diàlegs i acotacions tècniques - i el tècnic – especificacions visuals- .
2. Completeu aquest esquema[1]:
Relat |
Presentació Arrancada Gènere |
Conflicte Plot point #2
Plot point #1 |
Clímax |
Temps |
Unitat seqüencial #1
Seqüències/escenes/sets |
Unitat seqüencial #2
Seqüències/escenes/sets |
Unitat seqüencial #3
Seqüències/escenes/sets |
|
|
|
|
|
zona de situacions zona d’accions |
Pantalla de lectures
Pere Calders, Cròniques de la veritat oculta, Barcelona: Edicions 62, 1979
“Fet d’armes”, Cròniques de la veritat oculta, Pere Calders (1942)
1. Llegeix aquesta crònica i digues perquè considerem absurd el diàleg que estableixen l’enemic i l’autòcton al principi de la narració.
2. Tot el conte està al servei d’un mateix tema: l’absurditat de la guerra. Cerca cinc exemples que reflecteixin aquesta concepció.
3. Si ens fixem en el curtmetratge, els protagonistes també es troben immersos en una guerra interior i de parella. Explica el sentit bèl·lic – tant figurat com no figurat - de la frase “Fets, no paraules”.
4. Llegeix la crònica Els catalans pel món i fixa’t com tracta el tema de la guerra. Després compara-ho amb Fet d’armes.
5. Cerca informació sobre la guerra civil espanyola (data, detonant, bàndols, exili...)
[1] Esquema extret de la pàgina https://www.bromera.com/pub/PropDidac/18080.pdf consultada el 08/05/2014